AJA - Amigos dos Japoneses Antigos

Área pública => Galeria de Modelos => Tópico começado por: mindprobe em 29 de Julho de 2003, 18:38

Título: SUZUKI - Fronte/Cervo Coupe (LC10/LC10W) - 1970/1982
Mensagem de: mindprobe em 29 de Julho de 2003, 18:38
doidosporclassicos.com/detalhegaleria1.asp?IDRegisto=128




muito engraçado :[oba]        

Edited by: Umtali at: 28/10/07 0:17
Título: Re: Eu tenho 1 sc100
Mensagem de: rpm em 05 de Setembro de 2004, 10:14
Mesmo muito giro o carro!
Motor traseiro, tracçao traseira e na versao mais potente um 4 cilindros de 47 cv.

Vejam este site sobre o carro:
www.suzuki-sc100.demon.co.uk/

Título: Re: Eu tenho 1 sc100
Mensagem de: mindprobe em 18 de Novembro de 2004, 20:28
Como existe alguma confusão sobre quais é são os mdelos Fronte e quais é que são os Cervo fica aqui a evolução da "raça":

a 1ª geração 1962-1970 era conhecida por Fronte 360 (356cc) ou Fronte 500 (1969-1970 475cc só para exportação)
a 2ª geração 1970-1973 era conhecida por Fronte (360cc) ou Fronte 500/LC50 (475cc só para exportação)
a 2ª geração coupé 1970-1976 (desenhado pelo Giugiaro) era conhecida por Fronte Coupe (356cc) ou Fronte Coupe 500/LC10 (475cc só para exportação)
a 3ª geração 1973-1979 era conhecida por Fronte (443cc,539cc,547cc) OU LC20,SS10,SS20 (respectivamente na exportação)
a partir daqui passaram a FWD

a 1ª geração Cervo 1977-1982 derivou do Fronte Coupe desenhado pelo Giugiaro, era conhecida por Cervo (539cc) ou SC100 (4 cilindros 970cc só para exportação)

a versão CX-G pelos vistos era o topo de gama destes pequenos carros, tinha por exemplo travões de disco à frente

esta informação pode não estar totalmente correcta ou completa, por isso quem souber mais alguma coisa já sabe :[Kolmi]
 

KAMIKAZE MINDPROBE

Título: Re: Eu tenho 1 sc100
Mensagem de: RMartins em 18 de Junho de 2005, 06:56




Cumps

Edited by: RMartins at: 18/6/05 0:59
Título: Re: Suzuki Fronte/Cervo Coupe - 1970/1982
Mensagem de: blardY em 11 de Julho de 2005, 18:56
Aqui ficam alguns link´s relacionados com este modelo

link1

link2

link3

link4

Título: sc100 TECHNICAL SPECIFICAT
Mensagem de: kombota em 25 de Outubro de 2005, 01:59
Body
2+2 Coupe body shell with integral construction.
Length 10ft 4in.
Width 4ft 6in.


Engine
Rear mounted 970cc, water-cooled, 4 cylinder, 4 stroke belt driven overhead cam. Cast iron cylinder block, aluminium cylinder head. Single Mikuni side draught carburettor.


Gearbox
4 speed, all synchromesh. Rod actuated gear linkage.
Cable operated clutch.


Brakes
Front disc brakes, rear drums. Tandem master cylinder, no servo assistance.


Suspension
Front: Double wishbone type independent suspension with coil springs, with anti-roll bar acting as the lower forward link.
Rear: Independent suspension with coil springs and trailing arms.


Steering
Rack and Pinion type, no power assistance.


Wheels
12 inch steel wheels with 145/70R12 tyres as standard.


Data
Engine: 47 bhp at 5,000 rpm; 62lb/ft torque at 2,800 rpm.
Performance: 0-60 in 16.5 seconds, 87 mph top speed, published figure. (feels faster).
Weights:
Kerb Weight: 655 kg
Weight Distribution: Front – 275 kg, Rear – 380 kg

Mais alguns dados técnicos

Cumps:[fixe]  
 

Edited by: kombota at: 3/6/06 17:22
Título: Fronte 360 model LC10
Mensagem de: kombota em 03 de Junho de 2006, 23:03
This rear-wheel-drive minivehicle was designed to accommodate four adults and cruise at 100km/h on expressways, which were becoming increasingly more common at the time. Since the launch of the Suzulight SF in 1955, Suzuki Motor Co., Ltd. (now Suzuki Motor Corp.) continued with the front-wheel-drive configuration until it adopted rear-wheel-drive for the Fronte to simplify the structure and improve maneuverability.



Cumps:[fixe]  

Edited by: kombota at: 3/6/06 17:16
Título: Re: Fronte 360 model LC10
Mensagem de: kombota em 03 de Junho de 2006, 23:18


Brochuras

Cumps:[fixe]  

Título: Fronte LC10W
Mensagem de: kombota em 12 de Dezembro de 2006, 16:33


Fronte Link

Varios Carros

September 1971 saw the introduction of the Giugiaro-designed 2+2 seated Fronte Coupe LC10W based on the Fronte71. The engine is the 360cc LC10W and is fitted with triple Mikuni 22mm carbs. Transmission is 4-speed forward - all syncro. Suspension is all-independant with wishbone front and semi-trailing rear. Rear brakes are drums and the fronts are either drums or disc depending on specification. Interior comforts include clock, AM radio, multi-fuction heater, heated rear window, adjustable steering, reclining high-backed seats, full instrumentation etc.

Sub-models:

September 71
2-seater  GX  high grade  37hp
2-seater  GE  basic grade  37hp

February 72 - 2+2 seaters added to range -  GXF  37hp,  GXPF 34hp

June 72 - further additions to range
GXCF  highest grade  37hp,  disc brakes,  2+2 seats
GAF  low-cost grade  31hp
GXF-T  two-tone paint  37hp

Summer 73 - range decreased to just two models,  GXCF and GXF

Cumps:[fixe]    

Edited by: kombota at: 12/12/06 10:36
Título: Fronte 71W
Mensagem de: kombota em 12 de Dezembro de 2006, 18:12
Fronte 71W







Cumps:[fixe]  

Título: Re: Fronte 71W
Mensagem de: kombota em 18 de Dezembro de 2006, 18:19


































Cumps:[fixe]  

Edited by: kombota at: 18/12/06 12:21