007
Datsun 160Z

Marca / Make:
DatsunModelo / Model:
160ZVersão / Version:
160ZCódigo / Code:
KGB210GQZMotor:
L16Ano / Year:
1979Cor / Colour:
AmareloProprietário / Owner:
Pedro MassaDesde / Since:
2004Obs:Tomei conhecimento dele como sendo um "SSS sul africano de volante à direita", em estado de abandono. Quando o fui ver fiquei louco, apaixonei-me logo pelo carro, apesar do seu estado. Foram precisos 2 anos para eu reunir informação suficiente sobre o modelo, podendo assim avaliar as suas características e o seu grau de originalidade. Comercializado exclusivamente na África do Sul em série limitada (241 unidades). Sabia que era uma tarefa complicada tê-lo a andar, o que com a minha experiência em restauros, tinha tudo para não dar certo. Felizmente está a circular desde Novembro de 2008 depois de ser sujeito a IPO tipo B.
É o único carro que me arrependo de ter comprado, mas fico para sempre de consciência tranquila por não recordar o negócio que não fiz. O prazer que me dá conduzi-lo é inexplicável.
Internet translation
I was aware of this car as being a "SSS South African RHD" in state of abandonment. When I saw it I went crazy and fell in love with the model, despite its condition. It took 2 years for me to gather enough information about the model, thus being able to evaluate their characteristics and the detail of originality. It was marketed exclusively in South Africa in limited series (241 units). I knew it would be a complicated task to put it back on the road with my lack of experience in restore projects. Fortunately it is now circulating since November 2008 after being subject to a type B Inspection.
It is the only car that I regret having bought, but I am in clear conscience not remembering the deal I dind't make. The pleasure it gives me to drive is inexplicable.